Automatyczne wnioski o zwrot prowizji
Kiedy Allegro pobiera prowizję?
Klienci nie zawsze wywiązują się z zawartej umowy i proszą o zwrot środków. Każdy zakup wiąże się z prowizją dla Allegro, na której sprzedawca traci w przypadku rezygnacji. Rozwiązaniem w tej sytuacji jest wystąpienie o zwrot prowizji. Allegro wymaga złożenia stosownego wniosku, na co sprzedawca ma 45 dni. Platforma aukcyjna nie wypłaci środków w przypadkach gdy:
- Wpłata zostanie zwrócona w inny sposób niż AllegroFinanse,
- Brak numeru listu przewozowego przy zamówieniu za pobraniem, w przypadku gdy klient nie zwróci produktu przez zakładkę "kupione",
- Towar jest wadliwy, niezgodny z opisem, a poziom sprzedaży jest niższy niż dobry,
- Do realizacji umowy nie doszło z przyczyn niezależnych od klienta.
Jak zautomatyzować zwroty prowizji?
Serwis AleAsystent może automatycznie wypełniać wnioski w określonych przypadkach:
- Gdy klient anulował i nie zapłacił - wniosek zostanie wysłany zaraz po wykryciu anulowania transakcji, w której nie było płatności.
- Zwrot wpłaty, gdy klient zapłacił i zrezygnował - system złoży wniosek o zwrot wpłaty na konto, z którego klient płacił, a następnie złoży wniosek o zwrot prowizji.
- Gdy klient nie dokończył transakcji x dni od zakupu - można wpisać ilość dni z zakresu 14 - 42, po których wniosek zostanie złożony.
Opcję automatycznych wniosków można włączyć w ustawieniach w sekcji Automatyczne wnioski o zwrot prowizji. Wystarczy zaznaczyć poniższe checkboxy w zależności od preferencji. Zmiany zapiszą się automatycznie po zaznaczeniu opcji. AleAsystent sprawdzi wszystkie transakcje sprzed 30 dni od rejestracji konta.
Ile pieniędzy odzyskał Asystent?
Informacja na temat złożonych wniosków oraz kwotach otrzymanych od Allegro znajduje się w panelu głównym. Jest aktualizowana na bieżąco, dzięki czemu w każdej chwili można sprawdzić skuteczność systemu.