Unikanie anulowania zamówień
Kiedy można anulować zamówienie?
Każdy klient ma prawo do rezygnacji z zakupu i anulowania zamówienia. W Allegro do niedawna kupujący miał na
to 3 dni, potem ta opcja znikała. Wzięty pod uwagę był również status zamówienia, ponieważ te w realizacji
nie podlegały anulowaniu. Obecnie liczy się status zamówienia albo nadanie numeru przesyłki do zamówienia.
Jeżeli status nie zostanie zmieniony, ani numer przesyłki nie zostanie dodany, klient będzie mógł anulować
zamówienie.
Wyjątkowe kategorie, w których wycofanie zamównienia nie jest możliwe to:
- Leki,
- Kody
- Gry on-line
- Karty podarunkowe
- Produkty inwestycyjne
- Audiobooki oraz Ebooki
Jak unikać anulowania, bez wyłączenia tej opcji?
AleAsystent może automatycznie zmienić status zamówienia zaraz po płatności. Dzięki temu klient nie będzie
mógł bez podania przyczyny wycofać się z transakcji. System może ustawić status w realizacji lub
do wysłania.
Funkcję można włączyć w ustawieniach w sekcji
Unikanie anulowania zamówień.
Ustawienie nie wymaga zapisywania zmian.
Jak działa unikanie?
AleAsystent stale monitoruje zamówienia i gdy tylko pojawi się nowe, to w ciągu zaledwie kilku minut automatycznie zmienia jego status na jeden z wybranych. Taki zabieg uniemożliwi klientowi anulowanie zakupu.