Unikanie trudnych klientów
Zaniżanie oceny sprzedaży
Platforma sprzedażowa allegro posługuje się trzema miarami oceny sprzedaży: zgodność produktu z opisem, obsługa klienta oraz koszty wysyłki. Sprzedawca ani obsługa serwisu nie mają wpływu na treści jakie publikują klienci na kontach sprzedawców. Zdarzają się tacy klienci, którzy niestety sztucznie zaniżają bardzo ważną ocenę sprzedaży. Często jest to wynikiem niedoczytania opisu aukcji, pomyłki czy wygórowanych wymagań.
Skutki niskiej oceny
Allegro w pierwszej kolejności publikuje oferty sprzedawców z najlepszymi ocenami. Jeżeli dużo klientów zaniży ten współczynnik, to może się to wiązać ze spadkiem sprzedaży. W związku z tym liczba komentarzy i oceny są najważniejszym czynnikiem w pozycjonowaniu oferty na allegro.
Jak zwiększyć widoczność ofert?
AleAsystent.pl daje możliwość zbierania danych o trudnych klientach. Sprzedawcy anonimowo udostępniają swoją bazę klientów z czarnej listy. Asystent sprawdza tą bazę i liczy u ilu osób klient jest zablokowany. Dzięki temu możesz określić kryteria według których Twoja czarna lista będzie uzupełniana.
System automatycznie dodaje klientów do czarnej listy. Są to osoby, które otwierają dużo dyskusji, zaniżają ocenę lub dają dużo negatywnych komentarzy.
Funkcje możesz włączyć w ustawieniach zaznaczając odpowiednie opcje.
Lista trudnych klientów dostępna jest w panelu, gdzie możesz dodać też ręcznie nowe pozycje oraz przeglądać już istniejące.
Raport o stanie listy trudnych klientów, dodanych nowych pozycjach jest wysyłany codziennie wiadomością mailową. Opcja jest dostępna do włączenia w ustawieniach.
Dzięki uruchomieniu tej funkcji Twoja lista sukcesywnie będzie się powiększać, a ocena sprzedaży nie będzie spadać, co zwiększy również widoczność ofert na allegro.